Google en BBP buigen zich over de planeet

En PlanetWatch kreeg een duwtje!

Het is een ‘hot issue’, de luchtkwaliteit in onze steden. Initiatieven als ‘witte-laken-acties’ en autoloze zondagen voor minder autoverkeer en meer zuivere lucht, zijn goed bedoeld maar helaas te beperkt in impact. ‘Meer technische en wetenschappelijke geletterdheid is noodzakelijk om de maatschappelijke impact van dit probleem te begrijpen en aan te pakken’ luidde het bij RVO-Society. En zo ontstond PlanetWatch, een wetenschappelijk experiment met bladeren van de es en esdoorn, bio-indicatoren voor de luchtkwaliteit. Samen met haar Waalse partner Hypothèse lanceerde RVO-Society in 2013 dit educatief project. Zelfs internetgigant Google en Belgisch Breedband Platform (BBP) zagen er graten in en gaven dit pilootproject een duwtje in de rug. Na een proefdraai in 2013, lanceerde RVO-Society het vernieuwde PlanetWatch PlanetChange in september 2014, met partner MOS die de leerlingen ook aanzet tot actie voor betere lucht. Anno 2015 vond RVO-Society ook steun bij het departement LNE van de Vlaamse overheid. Meer info over dit project vind je hier.

Google en BBP buigen zich over de planeet

Maakt u als organisatie een punt van CSR?

RVO-Society wil partneren met alle maatschappelijke spelers die de relevantie van wetenschap en techniek inzien en willen investeren in jong talent.

Voorbeelden van Corporate Social Responsability

Partners van RVO-Society